Sigma-Network
Ne pare rau, dar forumul nostru nu mai este activ.

Ne-am mutat pe o alta comunitate, mai buna, NarutoNinja: http://narutoninja.forumz.ro

Va rugam sa ne vizitati acolo!
Sigma-Network

O comunitate distractiva pentru jucatori si pentru cei priceputi in photoshop
 
AcasaAcasa  FAQFAQ  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  
Cine este conectat?
In total este 1 utilizator conectat: 0 Inregistrati, 0 Invizibil si 1 Vizitator

Nici unul

Recordul de utilizatori conectati a fost de 12, Vin Iul 31, 2009 7:38 pm
Conectare
Utilizator:
Parola:
Conectare automata: 
:: Mi-am uitat parola
Σ Sigma-Network Chat

[ Copy this | Start New | Full Size ]
Sigma-Network CS Server : 89.41.169.62:27015
Top postatori
KanYST
 
ShadowShinigami
 
SouL
 
DeMoN
 
FuNnNkYy;x
 
Shad0W
 
Stoika
 
LeMoN
 
ZyK
 
Grati107
 
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Parteneri
MotanelTutorialseXtreme CoMMunITy
Despre Acest Nou Proiect
Acest proiect a fost finantat de catre:Ownerul: KanYSTCo-Ownerii: ShadowShinigami, UlquiorraFiecare au muncit la cate un anumit domeniu. Fiecare a contribuit la constructia acestui forum:KanYST s-a ocupat de categoria Counter-Strike si Photoshop si de Minibannerul Forumului.ShadowShinigami s-a ocupat de JDR-uri, de Regulamentul Forumului si al Serverului, de Categori, Forumuri si Subforumuri si de Categoria DiverseUlquiorra l-a ajutat pe ShadowShinigami la JDR-uri, s-a ocupat de tema forumului si de celelalte Categori ramase + Categoria Diverse.Ideea Creeari Acestui Forum: KanYST, ShadowShinigami, UlquiorraForumul a fost creeat pe data de 26.07.2009 [26 Iulie 2009]Sper sa va placa munca noastra.

Distribuiţi | 
 

 Lectia Nr. 3: Cum facem harta de CS?(aplicabil si la HL)

In jos 
AutorMesaj
KanYST
Founder
Founder
avatar

Numarul mesajelor : 143
Puncte : 328410
Reputatie : 0
Data de inscriere : 26/07/2009
Varsta : 23
Localizare : Pe Scaun

MesajSubiect: Lectia Nr. 3: Cum facem harta de CS?(aplicabil si la HL)   Mar Iul 28, 2009 1:59 am

Acest tutorial e destul de vechi, dupa cate stiti unii eu am un forum de mapping de asemenea si acesta este al doilea tutorial postat acolo. Da, am vazut ca mai sunt tutoriale gen "prima harta" dar consider ca acest tutorial e mai complet si cuprinde mai multe informatii folositoare.

Inainte de toate va trebuie Cs_expert_tom.FGD download aici

De ce va trebuie acest FGD ? Pentru ca este un FGD profesional , cu toate entitatile noi , updatat , si atunci cand pui entitati pe mapa (de ex: un bec) nu se vede doar un cub colorat , ci un desen sugestiv (la bec se vede un .....bec ! )

Cum il instalam si activam ?
Daca ai Valve Hammer Editor in "Program Files" , atunci extragi folderul "Sprites" in "C:\Program Files\Valve Hammer Editor" si fisierul text (adica FGD-ul in sine) in C:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike

Pentru a-l activa : Intrati in hammer , in meniul tools , apoi la options. Intrati la Game Configurations. Daca aveti deja la Game Data Files pus un FGD ,
dati remove. Dupa asta apasati "Add" si cautati dupa acel fisier-text care (presupun) ca l-ati instalat. Dupa aia dati Apply si OK .

Cum sa fac o mapa(harta) de Counter-Strike ?
Simplu , dupa ce veti citi acest tutorial o sa va dati seama cat de simplu poate sa fie .
Dupa ce ati terminat cu configurarea hammerului , intrati in hammer.

Apasati pe meniul File=>New.
Asta apare la inceput . Nu prea intelegeti nimic , nu ?


In primul rand observati cele patru chenare negre , pentru ca acolo este locul unde construim mapa.Doar in chenarul "camera" se vede totul 3D(aproape ca in joc).
Chenarul "top" prezinta harta cu vedere de sus (cam ca si o schita)
Chenarul "front" prezinta harta cu vedere din fata.
Chenarul "side" prezinta harta cu vedere din lateral.

Nu ati inteles ? Sa consideram un cub . Iata imaginea :

Dupa cate ati vazut in chenarul "top" nu puteti modifica inaltimea unui cub sau altei forme , dar in side si front puteti modifica inaltimea. Sunt niste chestii de logica usoara care nu are rost sa le explic .

Inainte de a purcede la crearea mapei , trebuie sa va explic rolul unor butoane din hammer.

Pentru explicarea Vertex Manipulation si Clip Tool , veti gasi un mic tutorial.

Ma scuzati partea din dreapta nu se mai vede am vrut sa spun acolo ca nr taiate cu linie nu sunt folositoare si nr. 19 ,21, 22 trebuie sa fie selectate.

Partea din dreapta a ecranului nu ne intereseaza inca . Doar "Texture Group" daca vrem sa texturam solide intregi deodata.(cititi mai sus )

Ah , momentul mult asteptat !

Sa facem o harta de inceput , un clasic cub.
Pentru inceput selectati unealta "Block Tool" :



Apoi , in fereastra Top (puteti si in celelalte , dar pentru incpeut e mai usor , e "vedere de sus" doar 8-) ) dupa ce ati selectat block tool , tineti apasat pe click-stanga si trageti un patrat cam cum se vede si in animatia de mai jos si apoi lasati. Dati "Enter" si cunul este creat.


Deoarece nu vrem sa fie extrem de gros , il facem cat o casuta de 16 unitati (daca snap on grid e pus pe 16 atunci 16 unitati reprezinta o singura casuta) :


Apoi trebuie sa facem "peretii" adica un solid in jurul solidului ce serveste ca podea.



In hammer e aproape ca in realitate. Poti avea un zid pana la jumatate intr-o camera ? sigur ca nu . De aceea apucam peretele tocmai creat si il tragem pana jos , (in fereastra front sau side) pana acopera marginea de jos de la podea . Asta pentru ca sa fie o imbinare perfecta.



Daca vreti ca peretele sa fie si mai inalt , il trageti de muchia de superioara in sus. Repetati acest proces pana aveti 4 pereti .

Camerei ii mai trebuie un tavan .

Ca sa creati un tavan , faceti un solid asa cum v-am invatat care sa acopere toata schita (in chenarul "top" ) si il aliniati si transformati (in chenarul "side" sau "front) deasupra peretilor :


Acum va deplasati in interiorul camerei in 3D view . (trebuie sa apasati pe butonul din stanga care arata ca o camera foto)
Nu arata prea frumos , nu ? Pentru asta exista texturile. Sa aveti neaparat halflife.wad in lista de waduri (va mai amintiti cand ati facut configuratia , nu ?) pentru ca acest tutorial (ca de altfel toate hartile din halflife) se bazeaza pe acest wad.
Va pozitionati cu in chenarul 3D intr-un unchi convenabil .
Selectati "texture application tool" (vezi imaginea de mai sus, inceputul tutorialului)
In chenarul 3D selectati un plan (o fata a unui solid ) . Sa incepem cu peretii.
Va apare urmatorul meniu de unde selectati textura :


Apasati Browse si cautati textura . Observati jos o caseta unde puteti scrie. Fiecare textura are un nume .Dar in wad-ul halflife.wad exista o grupare de texturi. Ca sa le afli trebui sa scrii caracterele care se gaseste in numele fiecarei texturi.Iata cateva dintre ele :
wall : texturi de pereti
flr(sau floor) : textura de podea
out : texturi din mediul inconjurator de afara
tnnl , fifties : texturi care te lasa cu impresia de "vechi"
generic : texturi des folosite (multe texturi de podea de metal aici)
lab : texturi de laborator
silo , babtech : texturi industriale
ceil : cateva texturi de tavan

Iata cum am texturat eu harta :


Arata putin mai dragut acum , nu ?

Ei bine in faza la care am ajuns nu putem face nimic cu ea in joc . Ne mai trebuie doua lucruri importante : lumina si locuri de spawn pentru tero sau counteri.

Daca ati citit inceputul tutorialului , trebuie sa fi vazut si imaginea cu butoane din stanga ecranului.Si acum ne trebuie "Entity Tool" (arata ca un bec).

Entitatile sunt de doua feluri : Bazate te solide si entitatile in sine care se pozitioneaza doar pe colturile patratelor din grid .

Noua ne trebuie pentru inceput a doua categorie .
Dupa ce ati selectat Entity Tool , in dreapta trebuie sa apara urmatorul meniu.


Info_player_start este entitatea care o avem nevoie (in joc ea reprezinta spawn-ul pentru counteri) . Deci cautam in lista info_player_start. Apoi ne deplasam in chenarul "top" si puneti entiatea undeva in camera . Aveti grija ca in entitatea sa fie cu un un patratel (pe grid) deasupra de podea (pentru asta va uitati in meniul "front" sau "side").
Bun ! Aveti un counter. Defapt puteti avea pana la 32 ! (atat permite jocul dupa cate stiu , n-am vazut mai mult de atat )
Eu nu o sa pun decat un jucator la fiecare echipa pentru ca harta are rol demonstrativ.
Va trebuie si un terorist ! Pentru terorist cautati entitatea info_player_deathmatch si o puneti in camera (tot asa ca si info_player_start).

Aveti counter si tero . Dar nu putem compila harta asa . Ne trebuie si lumina ! Nu jucam pe intuneric !
Cautati entiatea "light" . O puneti cam in mijlocul camerei si dedesubtul tavanului.

Culoarea Default la bec este alba. Puteti schimba culoarea care o emite becul din proprietatile entiatii. Pentru asta selectati becul in 3D view si apasati alt+enter . Urmati instructiunile din imagine :



Asa arata harta la sfarsit.

Suntem gata de compilare !!! Prima voastra harta de cs ;) hai sa vedem cum compilam !
Inainte trebuie sa salvati harta ! Recomandat in format RMF , pentru ca atunci cand programul compileaza se face automat conversiunea in fisier MAP .
Dupa ce ati salvat-o....
Apasati F9 (sau pe butonul de sus , ultimul din dreapta)

Urmati instructiunile din imagine :


Acum o sa vedeti cum apare un fel de cod intr-o fereastra cu text . Acesta este "log-ul" compilarii . Prezinta date despre compilare . Dupa ce acesta s-a sfarsit , se lanseaza counterstrike direct in mapa care ati creat-o.

Vreti sa vedeti un screen ...banuiesc :mrgreen: :



Observati ca lumina este galbuie . Pentru ca am setat-o astfel.

Ufff !! Am terminat. Stiu , e greu pentru inceput , da credeti-ma , o sa va obisnuiti foarte repede daca va place.
Sus In jos
http://sigma-network.forumz.ro
 
Lectia Nr. 3: Cum facem harta de CS?(aplicabil si la HL)
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Sigma-Network :: Counter-Strike :: Harti Counter-Strike :: Tutoriale Harti-
Mergi direct la: