Sigma-Network
Ne pare rau, dar forumul nostru nu mai este activ.

Ne-am mutat pe o alta comunitate, mai buna, NarutoNinja: http://narutoninja.forumz.ro

Va rugam sa ne vizitati acolo!
Sigma-Network

O comunitate distractiva pentru jucatori si pentru cei priceputi in photoshop
 
AcasaAcasa  FAQFAQ  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  
Cine este conectat?
In total este 1 utilizator conectat: 0 Inregistrati, 0 Invizibil si 1 Vizitator

Nici unul

Recordul de utilizatori conectati a fost de 12, Vin Iul 31, 2009 7:38 pm
Conectare
Utilizator:
Parola:
Conectare automata: 
:: Mi-am uitat parola
Σ Sigma-Network Chat

[ Copy this | Start New | Full Size ]
Sigma-Network CS Server : 89.41.169.62:27015
Top postatori
KanYST
 
ShadowShinigami
 
SouL
 
DeMoN
 
FuNnNkYy;x
 
Shad0W
 
Stoika
 
LeMoN
 
ZyK
 
Grati107
 
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Parteneri
MotanelTutorialseXtreme CoMMunITy
Despre Acest Nou Proiect
Acest proiect a fost finantat de catre:Ownerul: KanYSTCo-Ownerii: ShadowShinigami, UlquiorraFiecare au muncit la cate un anumit domeniu. Fiecare a contribuit la constructia acestui forum:KanYST s-a ocupat de categoria Counter-Strike si Photoshop si de Minibannerul Forumului.ShadowShinigami s-a ocupat de JDR-uri, de Regulamentul Forumului si al Serverului, de Categori, Forumuri si Subforumuri si de Categoria DiverseUlquiorra l-a ajutat pe ShadowShinigami la JDR-uri, s-a ocupat de tema forumului si de celelalte Categori ramase + Categoria Diverse.Ideea Creeari Acestui Forum: KanYST, ShadowShinigami, UlquiorraForumul a fost creeat pe data de 26.07.2009 [26 Iulie 2009]Sper sa va placa munca noastra.

Distribuiţi | 
 

 Tunele cu apa

In jos 
AutorMesaj
KanYST
Founder
Founder
avatar

Numarul mesajelor : 143
Puncte : 328410
Reputatie : 0
Data de inscriere : 26/07/2009
Varsta : 23
Localizare : Pe Scaun

MesajSubiect: Tunele cu apa   Mar Iul 28, 2009 2:11 am

Tutorial putin mai greu pentru incepatori.

Tunel cu apa
Setati Snap on Grid 8 (in acest tutorial vom folosi aceasta marime)
:rasfoieste:
In acest tutorial vom invata sa facem canale(sau tunele) subterane cu apa .

Luam harta care a ramas de la tutorialul "Cer , ploaie si lumina naturala "

Acolo unde am facut cer si ploaie (si sunetul de plouat) vom face o mica gaura pe unde conectam tunelul . Mai intai face aceasta gaura , apoi tunelul , si dupa aia urmatoarea camera ( vrem ca tunelul sa conecteze 2 incaperi in cazul nostru ).

Va voi arata 2 metode cum sa conectati 2 incaperi (Acolo unde ploua , defapt , programul Hammer nu distinge daca e "inauntru" sau "afara" . Pentru el e o incapere) . Puteti sa incercati mai multe (daca aveti imaginatie )

Sa incepem. Mai intai gaura. Cum ? Cu Clip Tool (este un tutorial tot aici , la sectiunea "Generale" , care explica Clip Tool )


Selectati podeaua (pamantul ....) si incepeti sa faceti o gaura cu clip tool .



Faceti un solid mare , cam cat vreti sa fie tunelul . E bine sa va luati dupa modelul acestui tutorial :



Citat :
Cum fac o incapere din acel solid ? Imi trebuie o incapere ca sa fac tunelu , nu ?

Da iti trebuie . Selectezi solidul , dai click dreapta pe el (nu in chenarul 3D view , ci in oricare din celelalte doua) si selectezi "Hollow" . Prompteaza pentru o valoare . Introduceti 8 (e mai usor pentru ca lucram la snap on grid 8 ) . Valoarea reprezinta grosimea peretelui ce rezulta prin aceasta actiune.
Hollow face dintr-un solid o incapare.

Dupa ce am facut asta selectam inapoi orice parte din solid (s-a impartit in 6 bucati pentru a altcatui incaperea) . Observati ca se selecteaza toate deodata. Asta pentru ca dupa hollow , ele raman grupate. Pentru a le separa , dam click dreapta pe ele si apasam "Ungroup"


Selectam partea de sus (tavanul) si cu Clipping Tool (observati cat de des se foloseste ? ) decupati dupa conturul celeilalte gauri.




Dupa aia inlaturati solidul ce l-ati decupat. Acum avem tunelul conectat cu incaperea unde ploua .

Texturati acum tavanul si podeaua tunelului dupa plac . Eu l-am texturat asa :



Acum facem un fel de patrat de 2x2 patratele care il punem sa atinga peretele si podeaua si pe care il lungim dintr-un capat al tunelului pana in celalalt .

Facem asa si pentru cealalta latura si selectam pe rand fiecare solid si ii taiem pe jumatate cu ajutorul Clip Tool . Ii taiem pe jumatate , dar oblic !


Faceti asta inca odata , dar de data asta la tavan . La sfarsit ar trebui sa arate cam asa :

Vrem sa fie un tunel cu apa , deci ne ocupam si de asta . Selectam "texture application tool" (ne trebuie halflife.wad) , apoi browse , si scriem water. Selectati o textura convenabila , dublu-click pe ea si iesiti din modul texture application tool dand inca o data click pe buton. Facem un solid de 1 patratel (snap on grid 8) inaltime si il extindem ca sa acopere toata podeaua (doar inauntru incaperii) chiar daca intra prin cele doua margimi taiate oblic(facem asta pentru realism) . Acum selectati solidul texturat in apa , dati click-dreapta pe el , apoi "Tie to entity" . Selectati din lista "func_water" .
Selectati proprietatea "wave height" (la sfarsitul listei de proprietati) si tastati numarul "2" (este o valoare buna pentru valuri) .

Citat :
Pot sa fac apa putin transparenta ? ar iesi mai frumos asa .....

Sigur ca da . Cautati proprietatea "Render Mode" si din lista ce apare selectati "Texture" (asta spune programului ca vrem sa facem entitatea mai mult sau mai putin transparenta). Pentru a seta valoarea transparentei cautati in lista proprietatea "FX Amount" si tastati numarul 150 (e buna valoarea pentru apa , dar nesatisfacatoare pentru un geam , de exemplu)


Bun , acum cele doua metode. Pentru a conecta prima incapere (vom construi imediat si a doua incapere) am facut o gaura spre tunel . Ei bine tot ce trebuie sa faceti este sa puneti o scara . Cititi tutorialul "Cum sa faci o scara" de la sectiunea "Entitati" .

A doua metoda este insipirata din cs_siege (o harta din counterstrike) :


Vi e pare greu ? Nu e deloc . In acest tutorial nu o sa iasa cu o atmosfera perfecta de tunel (conteaza foarte mult iluminatul si texturile) dar ne putem ajuta de lumina ....In cs_siege chiar simti ca esti intr-un tunel .

Trebuie sa va spun ca eu intotdeauna cand vreau sa fac niste scari (asta e a doua metoda , accesul la tunel cu ajutorul scarilor) creez prima data scarile si dupa aia peretii , adaptati dupa scari.

Selectati un perete lateral si taiati putin din el (atat cat sa ne facem loc pe unde sa construim scarile) .Completati cu alte solide ,texturate la fel ca peretele , spatiile ramase . Lasati asa cum este partea de jos de langa solidul taiat oblic. Acolo vom construi prima treapta.

Deci selectam textura de podea si facem un solid asemanator unei trepte . Dupa aia dam copy la solidul ala , apoi paste , si il facem cu o "treapta" mai sus 😄 . Acum selectam cele doua solide , dam copy , si apoi paste cu doua "trepte" mai sus 😄 . Si faceti asa cat doriti sa fie scara de lunga :-;)-:
Observatie : Este indicat sa lungiti prima treapta putin , pentru ca daca incepeti sa faceti toata scara de la treapta asta nu mai puteti trece in tunel ."Va loviti cu capul in tavan" ::)): 😄


Acum creati peretii . Nu e foarte greu , singura diferenta e ca ii lungiti putin si faceti tavanul la inaltime mai mare .



Puteti sa faceti alta camera daca vreti , care o conectati la acest tunel prin intermediul scarilor. Sau puteti sa faceti un zid direct (harta e doar demonstrativa) unde se sfarsesc scarile . Eu am sa fac totusi o incapere care o conectez . Faceti si voi , nu strica sa exersati :-;)-:
Nu uitati de lumina ! Pentru efect , puteti pune doar un bec in tunel , si unul pe holul scarilor.
Sus In jos
http://sigma-network.forumz.ro
 
Tunele cu apa
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Sigma-Network :: Counter-Strike :: Harti Counter-Strike :: Tutoriale Harti-
Mergi direct la: